Jump to content

Rodzaje i opis mapek cs 1.6


Recommended Posts

W tym poradniku chciałabym wam pokazać rodzaje map cs 1.6

 

 

Typ mapy: de_  

Rozszerzenie skrótu: Defuse (ang. rozbrajać).

Opis: Na tej mapie celem terrorystów  jest podłożenie bomby na jednym z bombsitów A lub B, jednak zdarzają się mapy z jednym bobsit`em. Celem counter-terrorystów jest niedopuszczenie, aby drużyna przeciwna podłożyła pakę lub w przypadku, gdy im się to uda - rozbrojenie paki. Zazwyczaj mają na to 35 sekund. Najczęściej mapy tego typu są dość duże i rozbudowane.

 

Typ mapy: cs_

Rozszerzenie skrótu: Tutaj przyjęło się, że cs_ oznacza Hostage Rescue (ang. odbicie zakładników).

Opis: Zadaniem drużyny counter-terrorystów jest uratowanie zakładników przetrzymywanych w bazie terrorystów i doprowadzenie ich do punktu ratunkowego. Drużyna przeciwna, czyli terroryści muszą im w tym przeszkodzić. Jeżeli terroryści zabiją zakładników, tracą cenne $, jednak w przypadku counter-terrorystów jest tak samo. 

 

Typ mapy: as_

Rozszerzenie skrótu: Assassination (ang. zamach).

Opis: Na tego typu mapach jeden z counter-terrorystów zamienia się w VIP`a, który otrzymuje USP, 200 % kamizelki (czyli 2x więcej niż ktokolwiek inny) oraz 100 HP i nic więcej nie może kupić. Celem antyterrorystów jest ochrona go i doprowadzenie do punktu ewakuacji, a terrorystów- zabicie VIP`a.

 

Typ mapy: es_ 

Rozszerzenie skrótu: Escape (ang. ucieczka).

Opis: Na takiej mapie celem terrorystów jest uciec z terenu działań do bezpiecznej strefy, posiadając słabe uzbrojenie, nie dając się zabić strażnikom - counter-terrorystom. Natomiast celem counter-terrorist jest zabić wszystkich terrorystów

 

Typ mapy: aim_

Rozszerzenie skrótu: Aiming (ang. celowanie).

Opis:  Ich celem jest poprawienie skill`a, jak i dobra zabawa, ale głównym celem jest  zabić przeciwnika. Z reguły mamy na mapie niewielki wybór broni, a mapy tego typu są małe.

 

Typ mapy: he_

Rozszerzenie skrótu: Heavy Explosive - nazwa dotyczy granatu.

Opis: Tego typu mapy polegają na zabiciu przeciwnika granatami HE. Mapy są zwykle małe, a respy często oddziela szklana ściana, nad którą trzeba rzucać granatami. Kupowanie broni na tych mapach jest zabronione, wyjątkiem jest połączenie mapy aim_ i he_ 

 

Typ mapy: awp_

Rozszerzenie skrótu: Arctic Warfare Magnum Police model - jest to po prostu nazwa broni.

Opis: Na takich mapach gramy tylko i wyłącznie bronią snajperską (AWP). Najczęściej zabronione jest kupowanie broni, a broń snajperska leży na ziemi. Celem jest wyeliminowanie drużyny przeciwnika.

 

Typ mapy: ka_

Rozszerzenie skrótu: Knife Arena (ang. arena noży).

Opis: Tutaj celem jest wyeliminowanie przeciwnika nożem lub kevlarem. Mapy są zwykle małe, dość szczegółowe i ładnie wykonane.

 

Typ mapy: kz_ (a także risk_ cg_ cb_ bh_).

Rozszerzenie skrótu: Kreedz -  (risk z ang. ryzyko), cg dla climbers-germany (ang. niemieccy "wpisnacze"), cb oznacza climb (ang. wspinaczka) i bh dla bunny hop (ang. króliczy skok).

Opis: Na tych mapach celem jest wspinanie się i skakanie, co najważniejsze - w jak najszybszym czasie, mimo różnych prefiksów. Na takich mapach można udoskonalać swój skill w skakaniu, robieniu bunny hopa czy longjumpa.

 

Typ mapy: dm_

Rozszerzenie skrótu: Death Match (ang. Śmiertelny mecz).

Opis: Mapy niewielkie, zazwyczaj respy są porozrzucane po mapie bez większego ładu. Na mapach kupowanie jest zazwyczaj zablokowane, często te mapy nakierowane są na konkretną broń (M4 czy AK).

 

Typ mapy: st_

Rozszerzenie skrótu: Stupid map (ang. durna/głupia mapa).

Opis:  Mapy jednym słowem głupie, charakteryzuje je chaos, wariactwo i różne wytwory wyobraźni tworzone od niechcenia. Często są na tych mapach pojazdy typu czołg, motor, samochód itp. Oczywiście możemy jeździć tymi pojazdami. Dodatkowo mamy wolną rękę przy zakupie broni.

 

Typ mapy: fy_ , fm_

Rozszerzenie skrótu:  Fun Yard (ang. podwórze zabawy), Fun Map (ang. śmieszna mapa ).

Opis: Celem na tej mapie jest wyeliminowanie przeciwnika z drużyny przeciwnej. Mapy zazwyczaj po oby stronach drużyn są identyczne, małe i proste w budowie, a bronie różnego typu są najczęściej rozrzucone na respie.

 

Typ mapy: surf_

Rozszerzenie skrótu: Surf (ang. surfować).

Opis: Celem mapy jest "dojechanie do końca toru", nie dając się przy tym zabić przeciwnikowi. Gdy wypadniemy z trasy, automatycznie giniemy. Mapy rozbudowane, jednak pod względem graficznym nie są rewelacyjne. Twórcy bardziej skupiają się na oryginalności swojego toru i jego trudności. 

 

Typ mapy: fun_

Rozszerzenie skrótu: Fun (ang. zabawa).

Opis: Na początku każdej rundy, losowo wybierane drzwi się otwierają, nimi przechodzi się na inną lokację, w której spotykamy następnych przeciwników. Każda lokacja posiada swoją własną broń, także wchodząc ze swoją drużyną do pomieszczenia mamy tylko ten rodzaj broni. Rozgrywka na te same bronie pomiędzy drużynami jest wyrównana.

 

Typ mapy: rh_

Rozszerzenie skrótu: Revolver Helden (niem. Rewolwerowy Bohater).

Opis: Celem jest zabić przeciwnika, ale przy zupełnie innej scenerii. Oto akcja toczy się na Dzikim Zachodzie, gracze uzbrojeni są tylko scout`a i rewolwery. Jest to miłe oderwanie się od typowych map które gramy na co dzień.

 

Typ mapy: gg_

Rozszerzenie skrótu:  Gun Game (ang. „Gra broni”).

Opis: Mapy gdzie rodzimy się na całej mapie, a nie tylko na respie (innymi słowy respy są porozrzucane na całej mapie). Rozgrywka tutaj jest dość szybka i dynamiczna. 

 

Typ mapy: zm_

Rozszerzenie skrótu: Zombie Mod

Opis:  Celem jest "przetrwanie". Na początku rundy jeden gracz staje się zombie, a reszta musi uniknąć zarażenia "wirusem". Jeżeli do końca rundy przeżyją gracze z counter-terrorystów to wygrywają rundę. Jeżeli Wszyscy gracze zostaną zarażeni, wygrywają terroryści.

 

Typ mapy: pa_

Rozszerzenie skrótu: Prepared Assault (ang. Przygotowany szturm).

Opis: Na tych mapkach jest słabe uzbrojenie obu drużyn i niewielki obszar działania. Jedna z drużyn dokonuje szturmu na najczęściej jeden budynek, gdzie albo podkłada C4, albo ratuje zakładników. Mapek tego typu jest już niewiele.

 

Typ mapy: sj_

Rozszerzenie skrótu: Soccer Jam (ang. „Mecz piłki nożnej”).

Opis: Mapy po prostu przypominają boisko, podwórko czy wyznaczony teren do gry w piłkę nożną z wyznaczonymi bramkami. Fajna alternatywa mapki dla tych, którzy tęsknią za dobrą grę w piłkę nożną.

 

Typ mapy: maze_

Rozszerzenie skrótu: tutaj nie ma rozszerzenia (maze - ang. labirynt). 

Opis: Te mapy polegają na znalezieniu tajemnego pomieszczenia (co nie nalezy do łatwego zadania), w którym jest wiele rzeczy np. fajne zdjęcia

 

Typ mapy: dr_

Rozszerzenie skrótu: Death Run (ang. bieg śmierci)

Opis: Na tej mapce jest jeden terrosysta, który uruchamia wszystkie pułapki. Counter-terroryści maja za zadanie dojść do końca mapy, wziąć broń i zabić gracza z drużyny przeciwnej. Na takich serwerach chodzi głównie o skakanie Banny Hopem, aby unikać pułapek. 

 

 

Oczywiście nie są to wszystkie prefiksy mapek cs 1.6. Wiele z nich jest zapomnianych i większość już na nich nie gra, lecz myślę, że taka wiedza przyda się każdemu.

 

Edited by Titania
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site you agree to Privacy Policy.