Jump to content

Sony i Nintendo? Nie, to Amazon i Google są największymi rywalami Xboksa


BOT 1shot2kill.pl
 Share

Recommended Posts

  • Administrator

lead_050220201624_280112.jpg

Szef działu Xbox, Phil Spencer, ujawnił, że firma postrzega Amazon i Google jako swoich głównych rywali w przyszłości. To nieco zaskakujące, jeśli spojrzeć na ostatnie 20 lat w historii "wojen konsolowych", ale nie, gdy weźmiemy pod uwagę ostatnie trendy. Spencer uważa bowiem, że Sony i Nintendo brakuje możliwości stworzenia infrastruktury chmurowej, która zagrażałaby Microsoftowi, Google i Amazonowi.

Kiedy mówisz o Nintendo albo Sony, mamy do nich masę szacunku, ale widzimy Amazon i Google jako głównych rywali w przyszłości. Nie ma to na celu obrażania Nintendo i Sony, jednak tradycyjne firmy gamingowe w pewien sposób zboczyły z kursu. Przypuszczam, że mogłyby próbować odtworzyć Azure, ale my zainwestowaliśmy dziesiątki miliardów dolarów w chmurę przez te lata.
— Phil Spencer, szef działu Xbox, Microsoft

Microsoft ukierunkowuje swoją ofertę gamingową na przyszłość, która wykracza daleko poza konsole Xbox. Głównym trendem jest tu oczywiście granie w chmurze, za które odpowiada usługa xCloud. Oczekuje się, że jej pełna, globalna premiera nastąpi w tym roku.

Spencer już wcześniej mówił o zagrożeniu ze strony Amazona i Google jako rywali, ale nigdy w tak dobitny sposób. Deklarował też, że biznes gamingowy Microsoftu nie polega na tym, ile konsol sprzedajesz, a firma nie zamierza wdawać się w przyszłą wojnę formatów z Nintendo i Sony:

Nie chcę brać udziału w wojnie formatów z tymi gośćmi, kiedy Amazon i Google skupiają się na tym, jak dotrzeć z gamingiem do 7 miliardów ludzi na świecie. Ostatecznie to jest celem.
— Phil Spencer, szef działu Xbox, Microsoft

Pokazuje to jasno, że przyszłe "wojny konsolowe" będą się toczyć w centrach danych. Microsoft jest też gotów do współpracy z rywalami, którzy mogą skorzystać z jego chmury Azure, jak uczynił to już Sony, który będzie streamował gry właśnie z chmury Microsoftu.

Czy granie w chmurze zastąpi odpalanie gier na miejscu, korzystając z zasobów obliczeniowych własnej konsoli albo peceta? To wydaje się wciąż odległą przyszłością, ale nadchodząca generacja konsol powoli się na ten stan rzeczy przygotowuje.

Przeczytaj cały wpis

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site you agree to Privacy Policy.