Jump to content

NaVi wygrywa PGL MAJOR COPENHAGEN 2024!

Natus Vincere to jedna z najbardziej znanych i cenionych drużyn e-sportowych na świecie, specjalizująca się głównie w grze Counter-Strike: Global Offensive. Mają na swoim koncie wiele sukcesów i zwycięstw, ale jedno z nich wyróżnia się szczególnie. Mianowicie, wygrana Natus Vincere podczas Majora w 2024 roku.
 
Major to jedno z najważniejszych wydarzeń w świecie e-sportu, gdy najlepsze drużyny z całego świata zmierzają się ze sobą, by walczyć o tytuł mistrza. W 2024 roku Natus Vincere pokazało imponującą formę i zdominowało turniej od samego początku.
 
W trakcie zawodów zespół Natus Vincere prezentował niesamowitą grę i taktykę, pokonując kolejnych rywali bez większych problemów. Ich solidna gra drużynowa i umiejętności indywidualne sprawiły, że innym zespołom było bardzo trudno dorównać w ich poziomie.
 
W trakcie finałowego meczu Natus Vincere zmierzyło się z jednym z największych rywali (FaZe) i pokonało ich po zaciętej walce. Cała drużyna zaprezentowała się na najwyższym poziomie, co dało im zasłużone zwycięstwo i tytuł mistrza Majora.
 
Wygrana Natus Vincere w Majorze w 2024 roku była spektakularnym wydarzeniem, które zapadło w pamięć fanów e-sportu na długie lata. Drużyna udowodniła swoją dominację i umiejętności, co sprawiło, że zostali uznani za jedną z najlepszych drużyn w historii e-sportu.
 
Natus Vincere to drużyna, która zawsze potrafi zaskoczyć i imponować swoją grą. Wygrana podczas Majora w 2024 roku była kolejnym dowodem na ich talent i determinację, które sprawiły, że są uznawani za jednych z najlepszych zawodników w grze Counter-Strike: 2
 
Obraz: KLIK

2 comments
88 views

Rusza PGL Major COPENHAGEN 2024! - 17.03.2024r!

Już 17 marca 2024r rusza pierwszy oficjalny MAJOR w Counter-Strike2!
 
 
Co to jest MAJOR?
 
MAJOR jest to turniej najwyższej klasy S-Tier organizowany i sponsorowany przez wydawcę gry czyli VALVE. Największe gwiazdy Counter-Strike'a w swoich drużynach walczą o rekordową pulę nagród o wysokości 1.250.000$ dolarów! Pierwszy taki turniej klasy S-Tier został wprowadzony w 2013 roku z pulą 250.000$ jako DreamHack Winter, który rozgrywany był w szwedzkim Jönköping.
 
PGL Major Copenhagen jest to już dwudziesta odsłona największego turnieju w dziejach serii Counter-Strike'a. Największa impreza ściąga graczy z całego świata, fazy kwalifikacyjne już się odbyły i zostały podzielone na kontynenty. Oprócz Europy w skład wchodzi Ameryka Północna i Południowa wraz z Azją i całym pacyfikiem.
Będzie to pierwsze widowisko, gdzie wiek graczy różni się znacząco... jednym z najmłodszych graczy PGL Majora jest Rosjanin Danil 'donk' Kryshkovets grający w drużynie "Team Spirit", które wygrało ostatni turniej, a sam donk popsuł statystyki i pobił na nim wszystkie możliwe rekordy... zaś najstarszym graczem jest Duńczyk Finn 'karrigan' Andersen, grający w drużynie "FaZe Clan". Pragnę zaznaczyć, że różnica wieku między tymi osobami to aż 16 lat!
 
Polski akcent w Kopenhadze!
 
W końcu od kilku lat polska scena gejmingowa powoli odbija się od dna i na tym turnieju nie zabraknie Polaków, gdyż reprezentować biało-czerwone barwy będzie aż ośmiu rodaków. Na pierwszy rzut oka mamy fińską organizację o nazwie ENCE, w której występuje aż pięciu Polaków. W skład tej organizacji wchodzi Paweł "dycha" Dycha, Krzysztof "Goofy" Górski, Kacper "Kylar" Walukiewicz, uwielbiany przez polską społeczność Aleksander "hades" Miśkiewicz, legendarny gracz i trener z GOLDEN FIVE Jakub "kuben" Gurczyński i prowadzący Lukas "gla1ve" Rossander, który poprowadził duńską organizację "Astralis" do czterech rekordowych głównych zwycięstw klasy S-Tier!
 
Naszą polską flagę na piersi będą też nosić tacy gracze jak: Kamil "siuhy" Szkaradek grający w drużynie MOUZ, ależ także wybitni gracze ze złotej piątki, którzy zostali trenerami.
Niemiecką organizację G2 Esports trenuje Wiktor "TaZ" Wojtas, a amerykańską organizację zajmującą na czas obecny TOP1 Filip "NEO" Kubski.

Już na poprzednim turnieju widzieliśmy pojedynek wyżej wymienionych polskich trenerów, którzy zmierzyli się ze swoimi drużynami przeciwko sobie, czyżby "polskie" ENCE chciałoby powtórzyć ten wyczyn i spotkać się z jedną z tych drużyn przeciwko sobie na wielkim turnieju MAJOR? Myślę, że kuben (trener złotej piątki zza czasów świetnej ery Virtus.pro) miałby się czym popisać mając tak doświadczonego prowadzącego gla1ve'a, świetnie grającego z AWP hadesa, robiącego przepiękne sneaky-beaky-like Kylara, strzelającego rewelacyjnie przez smoke'i dychę i znakomitego clutchmeistera Goofiego!
 
Polskie headshoty będziecie mogli obejrzeć na transmisji LIVE na popularnej stronie Twitch.tv na kanale IzakOOO wraz z komentarzem! - Link
Transmisja będzie nadawana od 17 marca do 31 marca 2024.
 
Pierwszy mecz naszych reprezentantów zaczyna się w dniu otwarcia turnieju o godzinie 14:00 CET, a przeciwnikiem polskich husarzy będzie brazililjskie Imperial.
 
Z mojej strony życzę wszystkim Polakom jak najwięcej headszotów i wygranych rund na pierwszym Majorze w Counter-Strike2!
 
Wszelkie prawa zastrzeżone, tekst został napisany bez pomocy osób trzecich, zakaz kopiowania bez zgody autora!

5 comments
215 views

Więcej niż gra: Odkryj społeczność w sieci serwerów Counter-Strike

Sieć serwerów gier online, takich jak Counter-Strike 1.6 i Counter-Strike 2, to nie tylko zbiór środowiska do wspólnej rozgrywki. To znacznie więcej – to przestrzeń, gdzie tworzy się społeczność pasjonatów, która przekracza granice zwykłej rozrywki. W niniejszym artykule postaram się przybliżyć koncepcję sieci serwerów oraz to, co czyni ją wyjątkową i atrakcyjną dla graczy.
 
Społeczność ponad wszystko
 
Kiedy myślimy o sieci serwerów, często przychodzą nam do głowy aspekty: serwery, forum, ping. Jednak kluczowym elementem, który wyróżnia dobrą sieć, jest społeczność. To właśnie ludzie nadają ton i klimat rozgrywce, tworząc środowisko, w którym każdy może się odnaleźć. Wspólne turnieje, dyskusje o strategiach czy pomoc nowym graczom to tylko niektóre z aktywności, które budują więzi między uczestnikami.
 
Wymiar społeczny gier
 
Gry sieciowe już dawno przestały być tylko formą rozrywki – stały się sposobem na nawiązywanie nowych znajomości, a czasem nawet przyjaźni. Wirtualny świat oferuje niezliczone możliwości spotkań, rozmów i współpracy, które często przenoszą się do realnego świata. Sieć serwerów to miejsce, gdzie można znaleźć osoby o podobnych zainteresowaniach i wspólnie spędzać czas, niezależnie od odległości geograficznych.
 
Za kulisami serwerów
 
Zarządzanie siecią serwerów to ogromne wyzwanie. Do zadań administratorów należy nie tylko dbanie o sprawność techniczną, ale również moderowanie społeczności, organizowanie eventów czy wsparcie dla graczy. To praca, która wymaga zaangażowania, ale przynosi ogromną satysfakcję, gdy widzimy, jak rozwija się społeczność i jak gracze doceniają nasze wysiłki.
 
Integracja i rozwój
 
Sieć serwerów to również przestrzeń dla rozwoju umiejętności graczy. Od nowicjuszy, którzy stawiają pierwsze kroki, po weteranów, dla których gra jest niemal profesjonalnym sportem – każdy znajdzie miejsce dla siebie. Wiele sieci oferuje poradniki oraz warunki, które pomagają podnieść poziom gry i zrozumieć jej głębsze aspekty.
 
Podsumowanie
 
Sieć serwerów to nie tylko serwery – to żywy organizm, który ewoluuje dzięki swoim użytkownikom. To przestrzeń, gdzie technologia splata się z ludzkimi relacjami, tworząc wyjątkowe doświadczenie, dostępne dla każdego, kto chce się przyłączyć. Sieć serwerów to miejsce, gdzie możesz nie tylko grać, ale także rozwijać się, dzielić pasją i być częścią czegoś większego.

0 comments
278 views

E-sport: Rewolucja w świecie rozrywki i sportu elektronicznego

E-sport, czyli sport elektroniczny, to zjawisko, które w ciągu ostatnich lat zdobyło ogromną popularność na całym świecie. Zawodowi gracze rywalizują w profesjonalnych turniejach, przyciągając setki tysięcy, a nawet miliony widzów online. W tym artykule przyjrzymy się fenomenowi e-sportu, jego znaczeniu i przyszłości branży.
 

 
HISTORIA E-SPORTU
Historia e-sportu sięga lat 70. XX wieku i jest wynikiem ewolucji i rozwoju technologii komputerowych oraz gier wideo. Początkowo e-sport nie był rozpoznawany jako sport, ale raczej jako forma rozrywki. Poniżej przedstawiam skróconą historię e-sportu:
 
Początki e-sportu (lata 70. i 80.):
Wczesne turnieje e-sportowe powstawały w latach 70. i 80., gdy powstały pierwsze gry arkadowe, takie jak "Space Invaders" czy "Pac-Man". W 1980 roku odbył się pierwszy oficjalny turniej w grze "Space Invaders" w Stanach Zjednoczonych.
 
Era konsol (lata 90.):
W latach 90. popularność konsol do gier, takich jak Nintendo Entertainment System (NES) czy Sega Genesis, przyczyniła się do rozwoju e-sportu. Powstały profesjonalne ligi, takie jak Cyberathlete Professional League (CPL), organizujące turnieje w grach takich jak "Quake" czy "Counter-Strike".
 
Przejście do gier wieloosobowych (lata 2000-2010):
W latach 2000-2010 e-sport skupił się głównie na grach wieloosobowych online. Powstały profesjonalne ligi w takich grach jak "StarCraft", "Warcraft III" czy "Counter-Strike". Rosnąca popularność gier sieciowych przyczyniła się do większej widoczności e-sportu na arenie międzynarodowej.
 
Profesjonalizacja e-sportu (lata 2010-2015):
W latach 2010-2015 e-sport stał się bardziej profesjonalny. Wzrost popularności gier MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) takich jak "League of Legends" czy "Dota 2" przyciągnął miliony widzów na arenie międzynarodowej. Powstały profesjonalne ligi, a nagrody finansowe osiągały rekordowe sumy.
 
E-sport w erze streamingowej (od 2015 roku):
Wraz z rozwojem platform streamingowych, takich jak Twitch i YouTube Gaming, e-sport zyskał jeszcze większą widownię. Transmisje na żywo z profesjonalnych turniejów stały się powszechne, a gracze i drużyny zdobyli status celebrytów internetowych. 
 
PROFESJONALNE TURNIEJE I LIGI
 
The International (Dota 2):
The International to coroczny turniej w grze Dota 2, organizowany przez Valve Corporation. Jest to jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń w e-sporcie, z dużymi nagrodami finansowymi. Turniej przyciąga najlepsze drużyny z całego świata i jest znany z dynamicznych rozgrywek oraz niesamowitej atmosfery.
 

 
League of Legends World Championship:
League of Legends World Championship to najważniejsze wydarzenie w świecie League of Legends, organizowane przez firmę Riot Games. Jest to wieloetapowy turniej, który gromadzi najlepsze drużyny z różnych regionów. Finał turnieju przyciąga ogromne zainteresowanie i jest transmitowany na żywo dla milionów widzów na całym świecie.

Intel Extreme Masters (IEM):
 
Intel Extreme Masters to seria międzynarodowych turniejów e-sportowych, organizowanych przez firmę Intel. IEM obejmuje różne gry, takie jak Counter-Strike: Global Offensive, League of Legends czy StarCraft II. To prestiżowe wydarzenie przyciąga zarówno najlepszych graczy, jak i wiernych fanów e-sportu.
 

 
Overwatch League (OWL):
Overwatch League to profesjonalna liga e-sportowa w grze Overwatch, stworzona przez firmę Blizzard Entertainment. Liga składa się z drużyn z różnych miast na całym świecie, które rywalizują w sezonowych rozgrywkach. Overwatch League zdobyła dużą popularność dzięki wysokiemu poziomowi zawodników i profesjonalnej produkcji transmisji.
 

 
Fortnite World Cup:
Fortnite World Cup to turniej w grze Fortnite, organizowany przez firmę Epic Games. Jest to jedno z największych wydarzeń w e-sporcie, skupiające najlepszych graczy Fortnite na świecie. Turniej oferuje ogromne nagrody finansowe i jest transmitowany na żywo, przyciągając miliony widzów.
 

 
Oprócz wymienionych wyżej istnieje wiele innych turniejów i lig w różnych grach, które przyczyniają się do rozwoju i popularności e-sportu na globalną skalę.
 
Profesjonalni gracze e-sportowi to osoby, które rywalizują na najwyższym poziomie w swoich ulubionych grach.
Wymagają oni nie tylko ogromnych umiejętności gry, ale także systematycznego treningu, strategii i współpracy zespołowej. E-sportowe drużyny zatrudniają trenerów i sztab szkoleniowy, którzy pomagają zawodnikom rozwijać ich umiejętności, opracowywać strategie i analizować rozgrywki.
Podobnie jak w tradycyjnym sporcie, e-sport ma swoich komentatorów i osobowości, którzy relacjonują i analizują rozgrywki na żywo.
 
E-sport, ze względu na swoją dynamiczną ekspansję i ogromną popularność, ma potencjał stać się ważną częścią przyszłości rozrywki i sportu. 
 
Oto kilka istotnych aspektów, które wpłyną na przyszłość e-sportu:
 
 
Wzrost liczby graczy:
Liczba osób grających w gry komputerowe i konsolowe nadal rośnie. Ze względu na dostępność technologii i rozwój branży gier, można się spodziewać, że jeszcze więcej osób będzie brać udział w e-sportowych rozgrywkach.
 
Zwiększenie inwestycji:
Wraz z rosnącym zainteresowaniem e-sportem, zwiększa się również liczba inwestycji w tę branżę. Firmy zewnętrzne, sponsorzy i inwestorzy dostrzegają potencjał e-sportu jako platformy marketingowej oraz jako źródła dochodu. To przyczynia się do wzrostu profesjonalizmu i rozwijania infrastruktury e-sportowej.
 
Większe wsparcie ze strony branży gier:
Producentów gier coraz bardziej interesuje rozwój e-sportu. Wprowadzają oni narzędzia i funkcje umożliwiające organizowanie profesjonalnych turniejów oraz lig e-sportowych. Niektóre firmy rozwijają nawet własne platformy e-sportowe, które integrują społeczność graczy i zapewniają im odpowiednie warunki do rywalizacji.
 
Profesjonalizacja zawodników:
E-sport staje się bardziej profesjonalny, a zawodnicy coraz częściej podchodzą do niego jak do pełnoprawnej kariery sportowej. Wzrasta konkurencja, a wraz z nią wymagania dotyczące umiejętności, treningu fizycznego i taktycznego, a także zarządzania stresem. Wprowadzenie programów szkoleniowych i treningowych dla zawodników staje się coraz bardziej popularne.
 
Wpływ technologii rozszerzonej rzeczywistości i wirtualnej rzeczywistości:
Technologie takie jak VR (virtual reality) i AR (augmented reality) mogą znacząco wpłynąć na przyszłość e-sportu. Przy użyciu tych technologii można stworzyć bardziej immersyjne doświadczenia dla graczy i widzów, co może przekształcić sposób, w jaki odbywają się turnieje i rozgrywki.
 
Rosnąca baza fanów i oglądalności:
E-sporty przyciągają coraz większą liczbę fanów na całym świecie. Oglądalność e-sportowych turniejów online i na żywo stale rośnie, a popularne platformy streamingowe, takie jak
 

0 comments
464 views

Niebezpieczna pasja czy choroba? Uzależnienie od gier wideo wśród młodzieży coraz poważniejszym problemem

To nie tylko gra – dzisiejsza młodzież boryka się z prawdziwym uzależnieniem od gier.
 
Współczesny świat coraz bardziej zdominowany jest przez technologię, a w szczególności przez gry komputerowe. Gry wideo stały się jednym z najpopularniejszych sposobów spędzania wolnego czasu dla młodzieży na całym świecie. Niestety, wraz z ich popularnością, wzrasta także ryzyko uzależnienia się od gier, co ma niekorzystny wpływ na zdrowie fizyczne i psychiczne młodych ludzi.  Problem ten z roku na rok staje się coraz poważniejszy. Gry komputerowe są dla wielu młodych ludzi formą rozrywki i sposobem na spędzanie wolnego czasu, jednakże w niektórych przypadkach gra staje się chorobą, która wpływa negatywnie na życie użytkowników.
 
Uzależnienie od gier wideo jest definiowane jako patologiczna potrzeba grania, która utrudnia normalne funkcjonowanie codzienne. Zgodnie z klasyfikacją Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), uzależnienie od gier wideo zostało uznane za zaburzenie psychiczne, a jego objawy obejmują m.in. brak kontroli nad czasem spędzanym na grach, ignorowanie obowiązków, spadek wydajności szkolnej lub zawodowej, problemy z relacjami interpersonalnymi oraz fizyczne symptomy, takie jak bóle głowy, problemy z oczami, a także zespół cieśni nadgarstka.
 

 
Według badań, uzależnienie od gier dotyczy około 10% populacji młodzieży na całym świecie. W USA, według raportu amerykańskiego Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC),  dotyczy ono około 8,5% młodzieży w wieku od 8 do 18 lat. W Polsce w 2020 roku około 3,3% młodzieży w wieku 13-24 lata zgłaszało problemy związane z nadużywaniem gier komputerowych. Jednakże warto zauważyć, że ta liczba może być niewystarczająco dokładna, ponieważ wiele osób może nie chcieć lub nie umieć zdiagnozować swojego uzależnienia. W innych krajach, takich jak Korea Południowa czy Chiny, poziom uzależnienia od gier wśród młodzieży był znacznie wyższy. Jednakże warto podkreślić, że poziom uzależnienia od gier zależy od wielu czynników, takich jak dostępność gier, kultura popularna, tempo życia i styl życia, a także stopień świadomości na temat zagrożeń związanych z nadużywaniem gier.
 
Uzależnienie od gier komputerowych może mieć poważny wpływ na życie młodych ludzi. Przede wszystkim, często powoduje ono izolację społeczną, ponieważ osoby uzależnione spędzają większość czasu grając w gry zamiast spędzać czas z rodziną i przyjaciółmi. Ponadto, często prowadzi do problemów z nauką i braku motywacji do nauki, co z kolei może prowadzić do obniżenia osiągnięć szkolnych i opóźnienia w rozwoju intelektualnym.
 
Ponad to ma negatywny wpływ na zdrowie fizyczne i psychiczne. Długotrwałe siedzenie przed komputerem może prowadzić do problemów ze wzrokiem, bólów kręgosłupa i ogólnego osłabienia organizmu. Ponadto, gry komputerowe często zawierają treści przemocowe, co może prowadzić do zwiększenia agresywności i problemów z zachowaniem.
 
Konsekwencje uzależnienia od gier komputerowych są poważne, ale istnieją sposoby, aby pomóc osobom uzależnionym. Po pierwsze, ważne jest, aby zwrócić uwagę na czas spędzany przed komputerem i ograniczyć go do rozsądnego poziomu. Można również szukać alternatywnych form spędzania czasu, takich jak sport, muzyka czy literatura. W przypadku uzależnienia warto również szukać pomocy u specjalisty, który pomoże w radzeniu sobie z problemem i zapewnieni im odpowiednią pomoc terapeutyczną. Istnieje wiele terapii i programów leczenia, które mogą pomóc w radzeniu sobie z uzależnieniem
 
Ważne jest, aby zdawać sobie sprawę z tego, że uzależnienie od gier komputerowych jest poważnym problemem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji dla zdrowia i życia młodych ludzi. Jednakże, odpowiednia edukacja i pomoc mogą pomóc w radzeniu sobie z problemem i odzyskaniu kontroli nad swoim życiem.

1 comment
645 views

Mówisz notatnikowi co ma robić, a ten wykona za ciebie pracę. Tak działa Copilot w OneNote

OneNote na polecenie użytkownika sam poprawi notatki i uzupełni o brakujące elementy. To równie proste, co rozmowa z ChatGPT.
 
 
Raptem dwa tygodnie temu Microsoft zaprezentował integrację swojej opartej o duży model językowy sztucznej inteligencji z aplikacjami Microsoft 365. Pokaz był imponujący, ale też skupiał się na dużych aplikacjach biurowych, takich jak Word, Excel, PowerPoint, Outlook czy Teams. Tym niemiej Microsoft 365 to również oferta dla osób potrzebujących mniej skomplikowanych narzędzi, wykorzystywanych niekoniecznie tylko do pracy. Takich jak OneNote, czyli synchronizowany z chmurą notatnik Microsoftu.
 
Microsoft 365 Copilot to synteza technologii OpenAI GPT-4, Microsoft Graph, Microsoft 365 i innych mechanizmów SI Microsoftu, które nie doczekały się chwytliwej nazwy. Narzędzie jest obsługiwane poleceniami tekstowymi, tak jak ChatGPT. I potencjalnie zaoszczędzi użytkownikom mnóstwo czasu.
 
Złote myśli ułożone w listę przez sztuczną inteligencję. Microsoft 365 Copilot uczyni OneNote’a prawdziwie wyjątkowym.
 

 
Możliwości Copilota w kontekście OneNote’a trudno wręcz skrótowo opisać. SI Microsoftu cechuje się doskonałym rozumieniem języka (w tym niuansów i kontekstu), więc de facto można jej zlecić relatywnie dowolne zadanie oparte o redakcję treści. Copilot może sam ułożyć plan działania na bazie informacji z notatek, tworzyć z nich listy punktowane. Może też przeredagowywać je automatycznie z niedbałych językowo wpisów na poprawne. Może pisać podsumowania, przepisywać całe fragmenty tekstu w innym tonie, automatycznie formatować treści.
 
 
 
Microsoft nawet podaje przykładowe polecenia:
Stwórz plan na imprezę pomaturalną mojej córki. Podsumuj notatki w liście wypunktowanej na nowej stronie. Wygeneruj listę tematów jakie warto poruszyć w corocznym spotkaniu z inwestorami. Zaplanuj wiosenną wycieczkę do Paryża dla mnie, partnera i dwojga dzieci. Otwieram firmę będącą hurtownią kawy. Daj mi 10 propozycji nazwy firmy.  
Niestety nadal nie wiemy, kiedy owa technologia trafi do aplikacji Microsoftu. Zapowiedzi wyglądają bardzo imponująco. Równie niesamowite wrażenie robi działający już Bing Czat, czyli forma integracji technologii Prometheus (w której zawiera się m.in. GPT-4) z wyszukiwarką internetową.
 
Przeczytaj cały artykuł na https://spidersweb.pl

0 comments
526 views

Cyberpunk 2077 będzie wyglądał zjawiskowo. Tak prezentuje się path tracing

Cyberpunk 2077 ma na karku już ponad dwa lata. Przez ten czas polskie studio CD Projekt RED wprowadziło do gry wiele zmian — m.in. stosunkowo niedawno do gry trafił najnowszy DLSS 3. Już niebawem, bo w następnym tygodniu gra będzie wyglądać znacznie lepiej, za sprawą nadchodzącego trybu Overdrive, który wprowadzi pełny ray tracing do gry.
 

 
Aktywowanie technologii ray tracingu w grach może sprawić, że wyświetlane na ekranie treści będą prezentowały się inaczej, zdecydowanie bardziej realistycznie. Oświetlenie ma ogromne znaczenie na finalny efekt wizualny gry, a dotychczasowy ray tracing przecież umożliwia wygenerowanie niesamowicie wyglądającego oświetlenia i odbić.

A co powiecie na pełny ray tracing, czyli path tracing? Już niebawem będzie można go przetestować na własnych komputerach, ponieważ do Cyberpunka 2077 zostanie wprowadzony tryb Overdrive. No dobra, ale co zmienia ten cały “path tracing”?
W poprzednich technikach oświetlenie, cienie i odbicia były realizowane osobno, tylko dla ograniczonej liczby źródeł tego światła. Gdyby bowiem zwiększyć liczbę źródeł, to karta graficzna prawdopodobnie nie radziłaby sobie najlepiej, wyświetlając taką wartość klatek na sekundę, która nie wystarczałaby do płynnej rozgrywki.
 

 
Path tracing dzięki trybowi Overdrive wykorzystuje wiele źródeł światła, który „ogarnia” wszystko na raz — oświetlenie, cienie i odbicia. Co więcej, technika umożliwia tworzenie odbić, które się wielokrotnie odbijają w świecie gry, natomiast wcześniejsze rozwiązania na to nie pozwalały.

W rezultacie, łącząc wszelkie zastosowane opcje, obraz w świecie gry prezentuje się przepięknie, wydajność jest wyższa, a cienie naprawdę dodają realizmu.
 
 
Oczywiście, do uruchomienia trybu Overdrive i DLSS 3 wymagana jest karta graficzna GeForce RTX 4000. Piękne oświetlenie trafi do Cyberpunka już w następny wtorek - 11 kwietnia br.
 
 
Przeczytaj cały artykuł na https://spidersweb.pl
 

1 comment
1.9k views

Spotify ma nową funkcję. Pokochasz ją, gdy zapragniesz muzyki w dziwnych sytuacjach

Spotify już od dawna wsłuchuje się w naszą muzykę, czego efektem są składanki tygodniowe, codzienne, według wykonawców, gatunków, dat, a nawet nastrojów. Ktoś w Spotify stwierdził, że to nie wystarczy i trzeba pójść o krok dalej. Efektem tego są niszowe mixy Spotify.
 
Spotify zapewni ci idealną muzykę do wściekłego gotowania i innych, niszowych sytuacji.
W nocy 29 marca Spotify ogłosił wprowadzenie do serwisu nowej funkcji: Niche Mixes generującej dostosowane do użytkowników i sytuacji playlisty. Wystarczy, że w wyszukiwarce Spotify - w języku angielskim - opiszesz co robisz, jak się czujesz lub do jakiej epoki chcesz się przenieść, a Spotify wygeneruje playlistę na podstawie wyszukiwania. Aby wygenerować playslistę, musisz zmienić język aplikacji na angielski, a następnie w języku angielskim wyszukać słowo lub frazę i zakończyć ją słowem 'mix', np. "driving mix".
 

 
Funkcja dostępna jest dla wszystkich użytkowników - zarówno Premium, jak i darmowych. Playlisty zmieniają się codziennie, tak więc playlista "wściekła jazda na rowerze" wygenerowana dzisiaj będzie inna niż ta wygenerowana jutro.
 
Czytaj więcej na https://spidersweb.pl

0 comments
382 views

Nowy limit liczby plików na Dysku Google

Posiadacze konta Google mają naprawdę atrakcyjny przywilej, oferujący 15 GB pamięci na wirtualnym dysku za darmo. Jeśli darmowy dysk jest zbyt mały, możemy rozszerzyć - do 100 GB, 200 GB, a nawet 2 TB (w przypadku konsumenckiego Google One), oczywiście za opłatą - miesięczną lub roczną. Może wydawać się, że dopóki nasze pliki nie przekroczą tych wartości, nic się nie stanie. A prawda jest zupełnie inna.
 
 
Limit liczby plików na Dysku Google?
Problem może spotkać osoby, które trzymają ogromne ilości miniaturowych pliczków - na przykład dokumentów tekstowych, które zajmują po parę KB każdy. Użytkownicy Reddita odkryli bowiem, że Dysk Google ma limit ilości plików.
 
Okazuje się, że limit liczby plików to aż (albo zaledwie) 5 milionów. Wydaje się to naprawdę astronomiczną wartością, ale jak widać - są takie osoby, które mają znacznie więcej danych na Dysku Google. Problemem nie jest tu tylko sama sytuacja, ale także brak ogólnodostępnej informacji o limicie ze strony giganta technologicznego z Mountain View. 
 
Google odniósł się do całej sprawy i według firmy jest to „zabezpieczenie mające zapobiec niewłaściwemu użyciu naszego systemu w sposób, który mógłby wpłynąć na stabilność i bezpieczeństwo systemu”. Jednocześnie twierdząc, że “ten limit nie wpływa na większość naszych użytkowników, którzy mogą korzystać z przestrzeni dyskowej Google”. 
 
 
Czytaj więcej na https://spidersweb.pl

0 comments
183 views

Historia bawarskiej marki czyli parę faktów o BMW.

Siemka!
Jako, że jestem fanatyczką motoryzacji i szczególnie miłośniczką marek japońskich między innymi Toyota czy Nissan to uwielbiam BMW (kocham tą nutkę niepewności i fakt zastanawiania się nad tym, co aktualnie zrobi bum podczas krótkiej i bardzo przepisowej przejażdżki ), posiadam E46 (skarbonkę bez dna tak swoją drogą, ale ze sprawnymi kierunkowskazami), m pakiet, z silnikiem M52B25 2.5 170KM, porobiona przeze mnie stricte pod zabawy na torze, drifty. Słowem wstępu, śmiechem, żartem lub słabym sucharem. Postanowiłam, że w tym artykule podzielę się z Wami ciekawostkami, a także początkami marki BMW. Być może i mamy tutaj osoby, które także interesują się motoryzacją i chcą się podzielić swoją wiedzą w tej dziedzinie, albo pochwalić się swoimi furami. 
 

 
W 1916 roku Franz Joseph Popp, Karl Rapp i Camillo Castiglioni założyli firmę z siedzibą w Monachium w Niemczech. Nazwali firmę Bayerische Motoren Werke, która później została skrócona do BMW.  Rappe opuścił firmę już w 1917 roku i dopiero wtedy wyprodukowano pierwszy produkt tej marki, a był to silnik lotniczy.  We wczesnych latach istnienia firmy wytwarzano szereg produktów, między innymi hamulce kolejowe, artykuły gospodarstwa domowego i sprzęt rolniczy. Produkowali także silniki do autobusów, ciężarówek i pomp. Była to konieczność podczas trwania I Wojny Światowej. Motocykle BMW produkowane były na potrzeby armii niemieckiej w okresie zbrojenia się Niemiec hitlerowskich. Najpopularniejszy model tamtych czasów oznaczony był jako R 75. Były to bardzo niezawodne motocykle, przystosowane do działania w najbardziej ekstremalnych warunkach terenowych od błotnistych stepów poprzez piaski pustyni do śnieżnych bezdroży. 
 
Pierwszy samochód marki BMW oznaczony symbolem 3/15 pojawił się w 1929 jako wersja licencyjnego modelu Dixi.
W 1952 roku BMW zaprezentował nowy model BMW 520 (czytane pięć – dwadzieścia). Od tego modelu rozpoczęto jednolite, stosowane do dzisiaj we wszystkich modelach BMW nazewnictwo z podziałem na tzw. klasy. I tak nazwa BMW 520 oznaczała model serii 5, czyli klasy średniej, a liczba 20 odnosi się do silnika o pojemności skokowej 2,0 litrów. W późniejszych latach firma rozluźniła tę zasadę i kombinacja dwóch ostatnich cyfr nie zawsze odnosi się do pojemności skokowej silnika zastosowanego w danym modelu. Oprócz trzech cyfr w nazwie modeli BMW dodawane są litery: np. d – dla silników wysokoprężnych, czy x – dla modeli wyposażonych w układ napędu na cztery koła xDrive. W 1973 roku prawdziwą sensację wywołał model 2002 Turbo, który był pierwszym seryjne produkowanym niemieckim samochodem wyposażonym w turbodoładowanie (Porsche 911 Turbo pojawiło się rok później). Turbodoładowany silnik o mocy 170 KM zapewniał ważącemu 1080 kg BMW fantastyczne osiągi: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy i prędkość maksymalną 212 km/h.
 

 
 
Najdroższym modelem BMW w historii firmy sprzedanym na świecie było BMW 507 Series II Rodster.
Auto zostało sprzedane na aukcji samochodów organizowanej przez RM Auction. Auto według dokumentacji miało przebieg 17 563 kilometry i pochodziło z serii limitowanej, wyprodukowano jedynie 252 egzemplarze. Auto osiągnęło cenę 2,4 miliona dolarów.
 

 
Kolory użyte w logo reprezentują Bawarię.
Logo BMW jest charakterystyczne i łatwo rozpoznawalne. Składa się z czarnego koła z ćwiartowanym wnętrzem, a sekcje wewnątrz są naprzemiennie niebieskie i białe. Wiele osób błędnie uważa, że logo ma przedstawiać wirujące śmigło. Kolory dobrano tak, aby reprezentowały barwy Bawarii, czyli miejsca, w którym znajduje się główna siedziba BMW. Niebieski i biały to barwy Bawarii, ale to nie jedyny powód, dla którego zaprojektowano symbol w ten właśnie sposób. Krążek był częścią oryginalnego logo firmy Rapp Motor, która była zaangażowana w założenie BMW. Dlatego logo było ważnym hołdem dla nich i roli, jaką odegrali w tworzeniu BMW.
 

 
BMW jest właścicielem Rolls-Royce’a i marek Mini.
Często trudno jest ustalić, który producent samochodów wytwarza dany pojazd, ponieważ jest powszechne, że jeden producent przejmuje inny produkt, a następnie kontynuuje produkcję modeli w imieniu poprzedniej firmy. BMW jest tego doskonałym przykładem, ponieważ przejęło dwie brytyjskie firmy; Rolls-Royce i Mini Cooper. BMW kupiło brytyjską Grupę Rover w 1994 roku. Oznacza to, że obecnie produkuje wszystkie samochody wcześniej produkowane przez tę firmę, w tym Mini Cooper, Rover MG i Land Rover. Następnie BMW przejęło Rolls-Royce i wyprodukowało swój pierwszy samochód pod tą nazwą w 2003 roku. Był to Rolls-Royce Phantom. Często zaskakuje fakt, że dwie najbardziej znane brytyjskie marki samochodów są obecnie produkowane przez niemiecką firmę.
 

 
Artykuł został stworzony przez użytkownika: @ M4A1
źr;
1 / 2
 

5 comments
838 views
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site you agree to Privacy Policy.